Every company has a goal to be achieved, because that goal will give direction in every activity of the company to measure the effectiveness and efficiency of operations, and harmonize conflicting goals. Companies also must be good at managing the factors of production are within the company.
Among other factors of production: capital, labor, raw materials, machinery, and the market.
Management plays an important role for the company's activities in planning, organizing, directing, and control to achieve company goals through the efficiency and effectiveness in managing resources. In managing the resources necessary scientific method generally includes the following activities:
1. Aware of any problems
2. Defining the problem
3. Collecting information, data and facts
4. Develop problem-solving alternatives
5. Make decisions by choosing one alternative solution
6. Implement the decision and subsequent action
there are three levels of management:
1. top management, who are in this line is the highest officials of the company. decision-making functions do. conceptual skills necessary.
2. Middle management, who are here are the head of the Division, the head of department, head of the factory. activities run from top management plan. necessary skills is the ability of management
3. Low management, oversees the assignment of employees (supervisors). skills required techniques.
a manager must be able to perform management functions, among others:
planning, is the most important function for the company to achieve goals, and to anticipate problems in the future. Organizing, dividing the work in accordance with their respective tasks.
Direction function
so that all employees conduct activities that are determined according to the purpose, task manager is to align goals to avoid conflict. Thus, this directive activities concerning motivation to subordinates, the development of communication between members, and leadership issues.
Setiap perusahaan memiliki tujuan yang ingin dicapai, karena tujuan itu akan memberi arah dalam setiap kegiatan perusahaan untuk mengukur efektivitas dan efisiensi operasi, dan menyelaraskan tujuan-tujuan yang saling bertentangan. Perusahaan juga harus pandai mengelola faktor-faktor produksi dalam perusahaan.
Di antara faktor-faktor produksi lain: modal, tenaga kerja, bahan baku, mesin, dan pasar.
Manajemen memainkan peranan penting bagi kegiatan perusahaan dalam perencanaan, pengorganisasian, mengarahkan, dan pengendalian untuk mencapai tujuan perusahaan melalui efisiensi dan efektifitas dalam mengelola sumber daya. Dalam mengelola sumber daya yang diperlukan metode ilmiah biasanya mencakup kegiatan-kegiatan berikut:
1. Menyadari masalah
2. Mendefinisikan masalah
3. Mengumpulkan informasi, data dan fakta
4. Mengembangkan alternatif pemecahan masalah
5. Membuat keputusan dengan memilih salah satu solusi alternatif
6. Melaksanakan keputusan dan tindakan selanjutnya
ada tiga tingkat manajemen:
1. manajemen puncak, yang berada dalam garis ini adalah pejabat tertinggi perusahaan. fungsi pengambilan keputusan dilakukan. keterampilan konseptual diperlukan.
2. Manajemen menengah, yang ada di sini adalah Kepala Divisi, kepala bagian, kepala pabrik. kegiatan lari dari rencana manajemen puncak. keterampilan yang diperlukan adalah kemampuan manajemen
3. Rendah manajemen, mengawasi tugas dari karyawan (supervisor). teknik yang dibutuhkan.
seorang manajer harus mampu melaksanakan fungsi-fungsi manajemen, antara lain:
perencanaan, merupakan fungsi yang paling penting bagi perusahaan untuk mencapai tujuan, dan untuk mengantisipasi masalah di masa mendatang. Pengorganisasian, membagi pekerjaan sesuai dengan tugas masing-masing.
Arah fungsi
sehingga semua karyawan melakukan kegiatan yang ditentukan sesuai dengan tujuan, tugas manajer adalah menyelaraskan tujuan untuk menghindari konflik. Dengan demikian, kegiatan direktif ini mengenai motivasi kepada bawahan, pengembangan komunikasi antara anggota, dan masalah-masalah kepemimpinan.
0 komentar:
Posting Komentar